+983537272782 info@sinarfood.com یزد، شهرک صنعتی یزد
کنسانتره خرما؛ سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان

کنسانتره خرما؛ سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان

کشت خرما به عنوان یکی از محصولات اصلی خاورمیانه، به هزاران سال قبل از میلاد برمی‌گردد. این ماده‌ غذایی نوع، مزه‌، اندازه و رنگ‌های متفاوتی دارد. هزاران سال است که مردم خاورمیانه و شمال آفریقا به کشت خرما می‌پردازند. خرما یکی از قدیمی ترین غذاهای شناخته شده است.

خرما میوه‌ای است بهشتی و بسیار مقوی که مواد معدنی بسیاری چون آهن، پتاسیم، روی، منگنز، و ویتامین A – B – E را داراست. تحقیقات درباره خرما نشان داده که این میوه می‌تواند سبب پیشگیری  از سرطان هایی مانند سرطان کولون، معده و غیره شود. خرما حاوی مواد مغذی مختلفی است که ممکن است سطح کلسترول خون را تنظیم کنند، سلامت استخوان‌ها را بهبود ببخشند، به زنان باردار کمک کنند و عملکرد شناختی را بهبود دهند. برخی از متخصصان بر این باورند که خوردن یک عدد خرما در روز برای داشتن رژیم غذایی متعادل و سالم ضروری است. مزایای بسیار زیاد خرما باعث شده است این میوه یکی از بهترین مواد تشکیل دهنده برای توسعه عضلات باشد.

این میوه خوش طعم و شیرین سرشار از تمام مواد معدنی ضروری و مواد مغذی انرژی‌زا است که برای حفظ یک سبک زندگی مناسب و سالم به آن نیاز دارید. شربت خرما یک جایگزین سالم برای شکر است.

کنسانتره خرما

کنسانتره شیره خرما از شفاف سازی، صافی و تبخیر (غلظت) شیره خرما که قبلاً از فراوری خرمای خشک طی مراحل متوالی شستشو، جداسازی، خردکردن، پختن و پرس به‌دست‌آمده است، تولید می‌شود. کنسانتره شیره خرما طعم و بوی خاص خرمای طبیعی را دارد.

کنسانتره خرما یک شربت قهوه‌ای شیرین و محلول در آب است که 100% از خرما تهیه می شود. از کاربردهای آن می توان به تهیه نوشیدنی، مربا، آماده سازی میوه، ژله، محصولات لبنی و بستنی اشاره کرد. کنسانتره خرما یا شهد خرما، بسیار شفاف و دارای رنگ قرمز یاقوتی و با توجه به میزان رنگ‌بری تا قهوه‌ای روشن و زرد کهربایی قابل دستیابی است.

محصولات خرما برای افرادی که علاقه به شیرینی دارند؛ اما نمی‌توانند قند زیادی را در رژیم غذایی خود مصرف کنند، گزینه بسیار خوبی است. شربت و کنسانتره خرما یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرف‌دارترین محصولاتی است که با فراوری خرما تهیه می شود. علاوه بر خوشمزه و لذیذ بودن، تمام فواید سلامتی مرتبط با خرما را به همراه دارد.

کنسانتره خرما سرشار از انواع املاح موجود در خرما به ویژه پتاسیم، منیزیم، کلسیم است. به دلیل وجود میزان قابل توجهی پتاسیم، مصرف آن موجب ایجاد تعادل ما بین پتاسیم و سدیم در بدن گردیده و فشارخون را به طور مطلوبی کنترل می‌نماید. همچنین حاوی رنگ دانه های طبیعی از جمله پلی فنل ها است به همین دلیل یک آنتی اکسیدان و ضد سرطان قوی است. این محصول کاملا طبیعی و ارگانیک و حاوی قندهای طبیعی میوه یعنی فروکتوز و گلوکز و فاقد ساکارز است.

کاربرد کنسانتره خرما در صنایع غذایی

کنسانتره خرما جاذب رطوبت است و به محصولات شیرینی، کیک و کلوچه لطافت و تازگی می بخشد. دارای حلالیت بسیار بالا در مایعات حتی در دماهای پایین است. کاربردهای کنسانتره شیره خرما در صنایع غذایی به عنوان یک ماده افزودنی و خام بسیار گسترده است، مانند سس ها و خوراکی ها، نوشابه ها، لبنیات، شیرینی ها، غذای کودک، مربا و مارمالاد، پر کردن آب نبات، غلات صبحانه. کنسانتره شیره خرما به عنوان یک عصاره میوه خشک بسیار غنی از قند است و بنابراین به طور طبیعی شیرین است.

کنسانتره شیره خرما در صنایع غذایی کاربردهای زیادی دارد، به عنوان مثال؛ به عنوان یک شیرین کننده، تقویت کننده رنگ و طعم، یک عامل اتصال دهنده در میله‌های غلات، و همچنین به عنوان یک مرطوب کننده برای کمک به مرطوب نگه داشتن کیک ها و شیرینی ها. برای تهیه شیره و انواع نوشیدنی به عنوان صبحانه و عصرانه بخصوص در فصل سرما کنسانتره خرما بهترین گزینه است.

فواید کنسانتره خرما

این محصول به علت دارا بودن تمام خواص خرما دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌های آ، ب و ث بوده و برای برطرف کردن ضعف عمومی بدن بسیار مفید است. همچنین به علت دارابودن قند طبیعی، بیماران دیابتی یا افراد دارای اضافه وزن نیز می توانند از آن استفاده کنند. کنسانتره خرما همچنین محرک کبد است و به خون‌سازی کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده این محصول در پیشگیری از پوکی‌استخوان نیز مؤثر است.

 

Commenting is closed.