+983537272782 info@sinarfood.com یزد، شهرک صنعتی یزد
فواید آب انار برای سلامتی

فواید آب انار برای سلامتی

انار حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی است. آب انار ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های التهابی، دیابت و سایر مشکلات سلامت مفید باشد. همچنین ممکن است هضم و حافظه را تقویت کرده و به پیشگیری از سرطان کمک کند.

مزایای احتمالی آب انار عبارتند از آنتی اکسیدان بودن، که ممکن است به پیشگیری از سرطان و سایر بیماری ها، تامین ویتامین C، تقویت سلامت دستگاه گوارش و کاهش مقاومت به انسولین کمک کند. ممکن است به پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی و باروری کمک کند.

فواید آب انار برای سلامتی

 

فواید انار برای سلامتی چیست؟

  1. اثرات آنتی اکسیدانی

انار سرشار از پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان های قوی هستند. آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها می توانند به کاهش سطح گونه های اکسیژن فعال (ROS)، نوعی رادیکال آزاد، در بدن کمک کنند. بدن در طی متابولیسم و سایر فرآیندها ROS تولید می کند. قرار گرفتن در معرض سموم، مانند دود تنباکو، همچنین می تواند سطح ROS را افزایش دهد. سطوح بالای ROS می تواند منجر به استرس اکسیداتیو و در نتیجه آسیب سلولی و التهاب شود. استرس اکسیداتیو ممکن است به بیماری متابولیک، سرطان و سایر مسائل سلامتی کمک کند. آنتی اکسیدان ها به حذف ROS از بدن کمک می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در آب انار می توانند به حذف ROS و محافظت از بدن در برابر آسیب کمک کنند.

  1. تقویت مواد مغذی

انار حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد اعتماد است و منبع خوبی از موارد زیر است:

  • ویتامین E که یک آنتی اکسیدان است
  • ویتامین K که برای لخته شدن خون ضروری است
  • منیزیم که به مدیریت فشار خون و سطح گلوکز کمک می کند
  1. پیشگیری از سرطان

مؤسسه ملی بهداشت (NIH) انار را به عنوان یکی از داروهای طبیعی معرفی می کند که ممکن است به درمان یا پیشگیری از سرطان پروستات کمک کند. یک مقاله تحقیقاتی در سال 2014 اشاره می‌کند که پلی فنول‌های موجود در انار ممکن است به جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی مرتبط با سرطان پروستات کمک کند. در مطالعات موش، محققان عصاره میوه انار را با کاهش سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات و مهار رشد تومور مرتبط دانستند. ترکیبات موجود در انار ممکن است به پیشگیری از سرطان سینه، ریه و پوست نیز کمک کند.

  1. بیماری آلزایمر

برخی از تحقیقات حیوانی نشان می دهد که مواد موجود در آب انار ممکن است به جلوگیری از تشکیل پلاک های آمیلوئید در هیپوکامپ کمک کند. در یک مطالعه قدیمی‌تر، موش‌ها یا یک رژیم غذایی کنترلی یا رژیمی با 4 درصد انار مصرف کردند. نویسندگان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد ترکیبات موجود در انار به بازیابی فعالیت آنزیم‌های خاصی کمک می‌کند. محققان پیشنهاد می کنند که انار می تواند در درمان بیماری آلزایمر نقش داشته باشد.

فواید آب انار برای سلامتی

سایر خواص

علاوه بر این نوشیدن روزانه آب انار ممکن است به کاهش فشار خون سیستولیک کمک کند. آب انار ممکن است به کاهش فشار خون و محافظت از قلب و عروق کمک کند. مطالعات مولکولی نشان داده است که ترکیبات موجود در عصاره انار می تواند برخی از سیگنال های ژنتیکی را که به آرتروز (OA) کمک می کنند، خاموش کند. این نشان می دهد که انار می تواند به جلوگیری از شروع این بیماری کمک کند. برخی از شواهد منبع معتبر نشان می دهد که آب انار ممکن است به دلیل محتوای پلی فنول برای افراد مبتلا به بیماری التهابی روده (IBD) و سایر بیماری های روده مفید باشد.

چه مقدار آب انار باید در روز بنوشید؟

برخی از دانشمندان گنجاندن آب انار را به عنوان بخشی از برنامه غذایی معمولی پیشنهاد کرده اند، زیرا دارای فواید قلبی عروقی و سایر فواید است. اکثر مردم می توانند با خیال راحت بیشتر روزها یک وعده آب انار را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع بنوشند. با این حال، هر فردی که وضعیت سلامتی دارد باید ابتدا با پزشک مشورت کند که آیا افزایش مصرف این آبمیوه برایشان بی خطر است.

به هر حال انار میوه ای است که ممکن است فواید سلامتی مختلفی داشته باشد. خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند سلامت کلی را تقویت کند و ممکن است به کاهش خطر برخی شرایط کمک کند. بهتر است قبل از افزایش مقدار آب انار مصرفی فرد با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که با هیچ دارویی که مصرف می کند تداخل نداشته باشد. افراد مبتلا به دیابت باید با یک پزشک در مورد ایمن ترین راه برای گنجاندن انار در رژیم غذایی مشورت کنند.

Commenting is closed.